CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Rabu, 19 Oktober 2011

saya punyer supplement !

zaman sekolah skrg, sebelum pegi sekolah mak2 kat umah tuh mesti ade sediakan satu atau dua supplement tuk bg anak depa ni makan... nak bg pandai la katakan.. tapi masa zaman aku sekolah dulu, mana da supplement2 nih... vitamin ka, ghinko ka, kismis ka,  mana daaa... yg mak aku bg sebelum g klas bekal karipap sebab mak aku dulu jual karipap...hehehhehe... la ni, zaman pun dah millenium la sgt, depa pun da pndai cr supplement bg anak2 mkn... tapi tula, kalo dok bg makan supplement smpai habes duit beratu s kalo x baca buku gak, mana nk pndai tol dak ? lg2 skang mcm2 jenis produk depa dok jual kat pasaran...yg mane murah tu mampu la beli..kalo yg mahal, mampu nengok jelaaaaaaaa  ^__^

walaupun dulu aku x diberi mkn supplement sblm g skolah dan hanya berbekalkan karipap, dapat gak aku sambung blajaq... syukur... nk heran pa, la ni bnyak sgt dah IPT dok bercambah mcm cendawan tumbuh pas hujun nun... tapi kalo nk masuk IPTA ni rezeki masing2 la..kalo da dapat masuk tuh, x blajaq tul2 xtau la nk katakan...

dok cita pasai supplement, la ni aku dok amalkan mkn benda ni dari aku sem 1 tahun pertama lagi nih.. yg aku tau basic needs besa la KISMIS... Imam Zuhdi pun ada kata " SESIAPA YANG INGIN MENGhAFAL HADITH HENDAKLAH IA KERAP MEMAKAN ANGGUR KERING".... kismis la tuhh....

tapi yg aku dok amalkan skang nih mcm kismis, madu, herba habbatuss sauda ngan ghinko.... dan dan dan... air penerang hati....


so, secara purata aku amalkan 5 makanan ni sebelum ke kelas atau sebelum aku pi blajaQ... tuk kismis, sapa2 nk beli, aku cadangkan beli yg sudah dibaca dengan surah2 tertentu seperti zafaran dan al-wafi... tuk madu lak, terpulang nk mkn madu apa jnji madu yg diperbuat drpd orang Islam sendiri...tapi yg aku amalkan madu Naqia dengan Herba Za'faran... Habatuss sauda lak aku beli online kat sorang ustaz ni.. hampa google la "ZAMDURRANI"... ustaz ni penah kluaq kat Al-Kuliyyah TV 3 ... sbb tu aku yakin depa ni xtipu punya...harga RM10.. kelebihan tuk sapa2 yg gugup, x yakin, boleh amalkan herba nih.. menurut Al-Bukhari " Tetaplah kamu dengan Al- Habbatus Sauda kerana sesunguhnya padanya terdapat penawar bagi segala penyakit kecuali As-Sam (maut)....InsyaAllah....



yg tuk ghinko lak, aku mkn Nutricelle keluaran Nutrimetics... np aku mkn nutrimetic punyer? sbb selepas aku menghadiri satu bengkel, produk2 keluaran nutrimetics ni tidak mengandungi sebarang bahan kimia... semua produk di perbuat daripada tumbuh tumbuhan... jadi, selama aku amalkan supplement ni, Alhamdulillah belum ada apa2 kesan dah harap2 xde la...selain nutrimetics, kalo hampa pi kat farmasi, hampa ckp nk ghinko.. pun ada gak tapi keluaran company lain laaa... mane2 ghinko boleh makan sbb sumber utama depa adalah PEGAGA... PEGAGA merupakan salah satu ulam yg sgt baik untuk minda... Harga RM 17 mengikut promosi - 50biji.. kalo yg kat farmasi RM40 tuk 100 biji....



air penerang ati penting gak... baca lah Surah Yassin dan minum la air tersebut... TAPI !!!!! INGAT yek.... makan bnyak mana pun supplement kalo x blajaq x guna gak.... yang penting, USAHA, DOA, TAWAKAL...

p/s : sblm mkn tuh selawat la bnyak2...

sekian terima kasehhhhhh ~~~~~






2 ulasan:

  1. samalah kita riri pon byk sgt supplement nk mkn.. n need drinks lot of water.. u take a good care okies.. xoxox

    BalasPadam
  2. okiesss.... tQ dearest riri :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...