CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ahad, 9 Oktober 2011

kita hanya sempurna dr seg fizikal

masa aku start intern kat JKM kan, aku x terpk pun yg JKM ni perlu involve dalam kegiatan kanak2 OKU.. n aku xtau pun adde pusat2 tuk kanak2 OKU.. so, masa aku dalam unit OKU, aku dapat la ikot bos aku nih g PDK ( Pusat Dalam Komuniti )... Oooooo..... (pjg Ooooo nyer.... ) baru tau la mcm mana depa ni blajaq... naseb la ade cikgu2 yg sudi memerah tenaga tuk ajaq depa2 nih.. maklumla, ramai budak maka mcm2 la ragam nyer...

tapi ade satu PDK yg aku g ni kat Ijok, aku dok sembang2 ngan sorg makcik nih... aku sgka kan makcik ni cikgu kat PDK tu la.. dok syok2 punyer sembang baru aku tau yg makcik ni mai PDK sbb nk jaga anak die nih... dah tu aku pelik la..awat yg makcik ni riso benor ngan anaknyer tuh..aku tgk yg lain2 pun OKU gak bole jek main sendiri,,,---------------- Owhhhh... upenyer anak makcik ni OKU dlm masa yg same ade sakit Leukimia... dan aku pun terSENTAPPPP............ T__________T ( sedey kejap.... )

sebenarnye sblm aku sembang ngan  makcik tuh, aku adela main ngan anak die tapi sblm tuh aku xtau lak tu anak die... mmg nmpak lain la mcm lemah, xmo sgt main ngan org... even masa aku nk bergamba ngan die pun susah... tapi lame2 bru die nak...


dak tu yg dok kat depan tuh tapi aku x hingat lak nama nyer....huhuhuhu... tapi skang mak die ckp dah baik la sket kalo nk d bandingkan dgn dulu...huhu...


Actually, pegi kat tempat2 leh la blaja n terima manusia tu dgn seadanya... depa ni pun manusia gak cume fizikal depa jek berbeza ngan kita..



so , ni la sedikit sbnyk yg aku dapat masa aku intern dulu.. kalo tny org lain...ko ade g tempat2 cenggini ? hahaha... joking :D


mcm besa, muka aku mst nak ade dlm mane2 post... ni mmber aku kat jkm gak dr UUM makcik azimah.. intern jugak daaaaaaaa......heheh

p/s : jgn pandang rendah pada golongan OKU.. depa ni istimewa jika nk d bandingkan dgn kita yg xrenti2 buat dosa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...